• indeks
  • indeks1
  • indeks3

Tabata – trening szybki i skuteczny

Z pewnością część z was słyszała już o treningu tabata, dla reszty jest to rodzaj ćwiczeń jeszcze nie znany. Warto jednak mu przyjrzeć się bliżej, ponieważ ten czterominutowy zestaw ćwiczeń potrafi naprawdę zmęczyć każdego, nawet najbardziej wysportowanego zawodnika.

Tabata została wymyślona tak naprawdę dla sportowców, jednak jak to często bywa ten skuteczny trening bardzo szybko pojawił się w salach treningowych i został dostosowany dla laików. Jest to połączenie ćwiczeń areobowych z treningiem interwałowym. Pozwala więc zarówno spalić szybko tkankę tłuszczową, jak i dotlenić cały nasz organizm. Jego niewątpliwą zaletą jest także fakt, że nie potrzebujesz do niego żadnego dodatkowego sprzętu, a ćwiczenia możesz wykonać w domu. W ten sposób oszczędzasz zarówno pieniądze jak i swój cenny czas.

Trening tabata poprawia więc naszą wydolność beztlenową jak i tlenową i stymuluje procesy metaboliczne, czyli pobudza tkankę tłuszczową do spalania. Aby ćwiczyć tabatę dobrze wystarczy dostosować się do prostych zasad. Trening ten trwa tylko cztery minuty, wykonujemy go maksymalnie 2-3 razy w tygodniu, ponieważ jest niezwykle intensywny, a nasz organizm po treningu musi mieć czas na pełną regenerację. Jak wykonywać ćwiczenia? Otóż przez 20 sekund wykonujemy jak najwięcej powtórzeń danego ćwiczenia np. brzuszków, wymachów nóg, pompek – w czasie wykonywania ćwiczenia dajemy z siebie wszystko. Ćwiczenia wykonujemy na maksa. Następnie następuje 10 sekundowa przerwa. Średnio w trakcie 4 minut treningu wykonamy około 8 serii różnych ćwiczeń. Jak możesz się domyślić jest to niezwykle intensywne. Pamiętaj by trening rozpocząć rozgrzewką ciała, która powinna trwać około 5 minut.

Tabatę może ćwiczyć każdy, kto już trochę jest zaznajomiony z tematyką fitness i wcześniej ćwiczyły. Jest on idealną opcją gdy brak nam czasu, czy pieniędzy na drogie karnety w klubach fitness. Jedyne o czym musisz pamiętać to to, żeby nie przesadzić z intensywnością i zbyt dużą liczbą powtórzeń ćwiczenia. Natomiast niewątpliwą zaletaą jest wpływ tabaty na nasze ciało, ponieważ spalamy tłuszcz jeszcze kilka godzin po treningu, dzięki tabacie szybko osiągniemy smukłą sylwetkę.  

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Our website is protected by DMC Firewall!